måndag 14 december 2015

Julbak med pojkvän

I helgen har vi fortsatt jobba med att få till julstämningen här hemma. Det gjorde vi genom att gå på julmarknad, slå in de första julklapparna och julbaka lite. Det skulle underlätta mycket för julstämningen om det kom lite snö ute, men som det ser ut nu blir det nog ingen snö till jul. Det känns faktiskt riktigt tråkigt.

Jag har många gånger tidigare sagt att det är roligare att baka tillsammans med någon än att baka ensam. Därför testade jag att baka tillsammans med min pojkvän för första gången i helgen, både pepparkakor och lussebullar blev det. I lördags efter vi varit på julmarknaden så bakade vi pepparkakorna, som vi sedan dekorerade tillsammans. Jag är faktiskt lite imponerad över hur duktig min pojkvän var på att dekorera pepparkakor, det hade jag ingen aning om!








Och så i söndags bakade vi lussebullar, här hemma brukar vi baka bullar istället för katter eftersom det lätt blir så att katterna blir lite torra. Pojkvännen var faktiskt rätt duktig på att baka lussebullar också och de blev riktigt smarriga bullar.




Nästa helg så blir det att baka julgodis här hemma och det är ju nästan det bästa av allt med julen enligt mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar