fredag 25 december 2015

JUL, JUL, JUL!

Hej på er! Som ni troligen redan vet är jag inte så jäääääätte snabb när det gäller att lägga upp inlägg här, jag har faktiskt redan från i måndags tänkt lägga upp ett men inte förrän nu blir det av. Julafton är redan förbi men jag tänker ändå lägga upp lite julgodis och sånt, för det blir faktiskt jul igen nästa år.

No bake cheescake, först lägger jag ut en bild på årets julefterätt som vi haft här hemma. Det blir oftast så att vi börjar med en efterrätt och sedan har vi lixom samma hela julen. Rätt praktiskt men blir lite tråkigt efter några gånger. Jag har tidigare visat denna efterrätt i det HÄR inlägget. Just när den här bilden är tagen så är det pappas jobb som fick smaka på efterrätten. 

Sedan kommer vi till årets julgodis som vi gjorde förra helgen. Vi gjorde dels de vanliga sakerna som vi alltid gör; knäck, marsipanfigurer och rocky road. Men vi testade även två nya godissorter och det var daimfudge och skumtomtefudge.



Här är daimfudgen och receptet till den hittar ni HÄR.

Vi lade godiset i glasburkar och satt på etiketter där vi skrev vad som var i, blev väldigt fint. 

Här har vi skumtomtefudgen och receptet till den hittade jag HÄR.


Och såhär fint och smarrigt blev tillslut årets julgodisbord, där det både finns (fanns) hemmagjort- och köpegodis. 

                                                      
Jaha och fast nu julafton redan varit så vill jag tillsammans med tomten som jag och pappa har gjort önska er alla en fortsatt underbar jul och en god fortsättning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar