onsdag 9 december 2015

Årets pepparkakshus

Såg nyss att det tydligen var pepparkakans dag idag och därför tänkte jag passa på att lägga upp årets pepparkakshusbygge. Förra året gjorde vi en fyr och den kan ni se HÄR. Vanligtvis brukar det vara jag och mamma som gör pepparkakshuset/husen varje år men i år fick mamma bara vara med och rita mallar. Det var nämligen jag och min kompis Linnea som skötte resten. Vi gjorde ett väldigt annorlunda pepparkakshusbygge, nämligen en egen veration av Trollskogen i Sälen. Vi hade redan bestämt detta i början på året så i februari när vi var i Sälen passade vi på att ta massa bilder som inspiration. Vi har försökt efterlikna vissa delar ur trollskogen, men även gjort lite ändringar och egna troll som vi kände för. Tycker faktiskt resultatet blev bättre än väntat och väldigt mysigt. Tyvärr blev inte bilderna så bra då det var rätt mörkt när jag fotade.  









I helgen ska det bli lite mer vanliga pepparkakor bakade här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar