torsdag 5 november 2015

Minimuffins

Hej på er! Jag tänkte nu visa upp mina minimuffins som jag bakade tidigare i veckan. Det var nämligen så att mamma önskade att jag skulle baka sådana eftersom hon hade gäster här hemma igår. Jag valde att göra minimuffins eftersom mamma ville att det skulle vara olika smaksättare i dem och då är det kul om man orkar smaka på alla. Jag hittade DETTA recept och valde att göra tre olika sorter. En med vitchoklad och mörkchoklad, en rocky road inspirerad med dumle, jordnötter och minimarshmallows och sen den sista med blåbär och vitchoklad. Jag har ännu inte smakat på muffinsarna men mamma sa att de uppskattades och att de med vitchoklad och blåbär var de godaste.


Vitchoklad och mörkchoklad

Dumle, jordnötter och minimarshmallows 

Blåbär och vitchoklad


Just nu håller jag på att leta efter det perfekta receptet på kladdkaka. Jag har hela veckan sett på oika bloggar att det är kladdkakansdag på lördag och då är det ju självklart att jag ska baka en. Problemet är bara att det finns hur många som helst och alla ser jääääätte goda ut. Vi får helt enkelt se vilken jag väljer på lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar