söndag 8 november 2015

Kladdkakans dag

Egentligen var tanken att det här inlägget skulle ha lagts ut på bloggen igår, men tyvärr fanns det inte riktigt tid till det så lägger ut det idag istället. Igår var det ju nämligen kladdkakans dag vilket jag hoppas att ingen missade, jag själv missade både kanelbullens- och chokladmuffinsens dag i år. Men kladdkakans dag firade jag i alla fall. Det svåraste med dagen var att bestämma vilken kladdkaka jag skulle baka men jag beslutade mig för att baka en kladdkaka med extra allt. Jag är annars en sådan person som inte brukar krångla till det för mig utan göra något enkelt och vanligt. Men denna blev faktiskt riktigt bra! Receptet på kladdkakan finns HÄR och jag kan rekommendera er att testa den. Den blev väldigt mäktig så den räcker även till farsdags middagen idag, perfekt ju! Tyvärr hann kakan inte svalna helt innan vi åt den igår men den var god ändå.



MUMS!

Eftersom det var kladdkakans alldeles egna dag igår så gjorde jag även ett litet collage med bilder på kladdkakor som jag bakat i år och lagt ut här på bloggen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar