söndag 23 augusti 2015

Recept på dumleflarn

Hej på er! Blivit ett väääldigt långt uppehåll här på bloggen pga att jag har njutit av de sista sommardagarna, inte haft någon inspiration och för att min kamerasladd plötsligt gått upp i rök. Eftersom sladden fortfarande inte dykt upp så är bilderna i det här inlägget tagna med mobil och kvalitén väldigt dålig, vilket jag ber om ursäkt för. Jag har inte pysslat något alls den senaste tiden men lite bakat har det blivit så när sladden till kameran kommer fram igen så lovar jag att jag ska visa upp det för er. Ska även försöka få ihop ett inlägg om hur min sommar har varit.

I det här inlägget ska ni få ett recept på det allra enklaste man kan "baka". Det tar knappt 5 min och endast en ingrediens krävs, resultatet blir underbart goda dumleflarn.


Den ingrediensen du behöver är klassiska dumlekolor och såhär gör du:
Börja med att sätta ugnen på 175°. Lägg sedan ut max 9 dumlekolor på en plåt och ställ dem sedan i mitten utav ugnen.

Håll koll på dumlekolorna i ugnen och ta ut dem när alla kolor har smält ut och börjat bubbla. Det tar högst några minuter så kolla noggrant, kan varna om att de lätt bränns. 

Låt sedan flarnen svalna och sen är de klara att ätas. MUMS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar