torsdag 18 juni 2015

Virkat bokmärke

Som jag skrev i mitt förra inlägg så är jag lite krasslig, det har lett till att jag efter sommarjobbet har legat och läst en hel del. När jag var lite yngre läste jag jätte mycket, men nu på senare tiden har det knappt blivit någonting alls. Boken jag har läs i veckan heter Boktjuven och den var så bra att jag redan har läst ut den. Boken handlar om en flicka som lever i Tyskland under andra världskriget och jag rekommenderar er alla att ni läser den. Att läsa är något passar väldigt bra nu på sommaren enligt mig. Man kan ligga i solstolen och jobba på brännan medan man läser de soliga dagarna och de dagarna då det regnar kan man lägga sig under en filt i soffan och dricka en kopp te medan man läser.


När jag började läsa insåg jag att jag inte hade något bra bokmärke och så kan man ju inte ha det. Jag googlade runt lite efter virkade bokmärken och föll lite extra mycket för det här, så det fick det bli. Mönstret var lätt att följa och det gick snabbt att virka. Jag hittade även några andra fina virkade bokmärken så jag får kanske virka några fler under sommaren. 



Nu ligger det en hel hög med böcker här som bara väntar på att bli lästa. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar