tisdag 6 januari 2015

Virkade bläckfiskar till för tidigt födda

Har ni hört talas om babydjungelns projekt virkade bläckfiskar till för tidigt födda barn? Om inte tycker jag ni ska gå in här på babydjungelns hemsida och läsa lite (där finns även mönstret till bläckfiskarna).
Jag tycker det är ett jätte bra projekt och vill gärna vara med och bidra. Jag har tidigare virkat en bläckis men tyckte det var dags igen så jag letade fram lite restgarner i bomull och började virka. Det blev två blåa bläckfiskar den här gången.


Jag ville sedan döpa mina bläckisar men kom inte på några bra namn så jag frågade i en virkgrupp på Facebook och fick massor av bra namnförslag. Väldigt svårt att välja men tillslut valde jag i alla fall Neo och Iva eftersom de namnen "hör ihop" med för tidigt födda barn och för att det var de flera i gruppen som ville ha de namnen.


Jag skrev ner alla namnförslagen jag fick i en lista så att jag kan kolla på de nästa gång jag behöver bra namn.


Nu ska mina bläckfiskar bara skickas iväg med posten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar