torsdag 8 januari 2015

En virkad uggla

Tänkte börja med att be om ursäkt för att detta inlägg troligtvis blir väldigt rörigt och innehålla mycket stavfel. Anledningen till det är att jag kommit tillbaka till skolan igen efter jullovet och min hjärna var inte riktigt redo för det märkte jag. Tycker faktiskt det är lite trist att vara tillbaks i skolan igen för det innebär mindre tid för virkning och andra roliga pyssel.
Nu kanske jag ska försöka komma till saken som jag egentligen skulle skriva om... Jag har nämligen virkat en uggla, en liten "maskot" eller vad jag ska säga. Hade tänkt att ugglan ska representera mig och min blogg. Tyvärr blev jag inte så jätte nöjd med resultatet men den får duga tills jag har en bättre idé.


När jag bestämde mig för att göra en "maskot" ville jag göra något som verkligen representera mig på ett bra sett. Jag valde att göra en uggla för att jag gillar ugglor och för att det är ett djur jag själv skulle kunna tänka mig att vara. De är smarta djur och kan flyga fritt. Att jag valde att göra ugglan rosa är för att det är min favoritfärg och känns väldigt mycket Elin. Mönstret till ugglan är mitt eget och jag skrev tyvärr inte ned det, men det finns många fina gratismönster på ugglor ute på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar