torsdag 18 december 2014

Virkat pepparkakshus

Nu ska jag visa er något jag väntat väldigt länge på att få visa upp. Andledningen till varför jag inte kunnat lägga upp det tidigare är för att jag vartit med i en tävling och då får man inte publicera bilderna innan. Tävlingens tema var jul och det jag virkade var ett pepparkakshus. Det var så otroligt roligt att virka, ett av de roligaste alstren faktiskt. Anledningen till att det var så roligt är nog för att jag var så kreativ och gjorde som jag själv ville ha det. Jag utgick inte från något mönster till huset utan kollade bara på massa bilder på Google och frivirkade sedan.
När jag började virka för tre år sedan följde jag mönster slaviskt men nu tycker jag det är mycket roligare att virka på frihand. Tyvärr är jag rätt dålig på att skriva ner hur jag gör men ska försöka bli bättre på det så jag kan lägga upp mönster här på bloggen. Vill ni se mina tidigare mönster kan ni titta här.


En liten snögubbe fick stå utanför huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar