lördag 20 december 2014

Ännu fler julklappsdekorationer...

Man skulle kunna säga att jag verkligen fastnat för det där med att virka egna julklappsdekorationer. Det är så roligt och går snabbt att göra och för er som också vill virka egna julklappsdekorationer är det inte för sent ännu. Du bestämmer själv hur avancerade och stora dekorationer du vill göra. Glöm inte att det bara är fantasin som sätter gränserna.
Själv har jag nu slagit in alla julklappar och tänkte visa upp de senaste dekorationer jag gjort.


 En virkad älg fick pryda min farbrors julklapp eftersom han sköt en stor älg i höstas. Mönstret till älgen är från svarta fårets Candy magazine nr 1.


Att virka sånna här hjärtan går riktigt fort att virka och passar perfekt på en julklapp till någon man tycker lite extra mycket om. Mönstret hittar ni här.

Det har blivit ganska många virkade snöstjärnor på julklapparna och här är en lite större modell, mönstret finns här.


Och så tillsist en virkad julgranskula. Till denna finns inget mönster eftersom den är frivirkad, jag har virkat den med ett vitt garn och candy silvergarn samtidigt för att få en fin silvrig kula.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar