måndag 15 december 2014

Julbak

Det här inlägget hade jag egentligen tänkt lägga upp igår kväll men jag var så himla trött så det fick bli idag istället.
Igår hade vi julbak hela dagen här hemma och det bakades en massa mariga saker. Julfika och julgodis är väldigt viktigt när det är jul tycker jag och jag tycker även att det är väldigt roligt att göra.
Hoppas ni blir sugna på att göra eget när ni tittar på bilderna.



 Vi gjorde rocky road och godis med rispuffar i. 

Här är kolakakor med mald ingefära i, väldigt goda och smakrika.

Ernst shortbread med apelsinsmak, receptet finns i boken Jul med Ernst.

Saffransbröd är ett måste till jul och i år valde vi att göra bullar av degen. De blev riktigt stora och goda lussebullar. 

Knäck är ju väldigt smarrigt men svårt att få perfekt. Trots den kokade i ca tre timmar blev den ändå lite lös... 

Såhär ser vårt julgodisbord ut just nu. Väldigt fint och mysigt om jag får säga det själv.

Frågan är bara om godiset får vara kvar ända tills jul. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar