måndag 29 juni 2015

Vattenmelon

Så var det måndag igen och jag har börjat min sista jobbvecka för den här sommaren. I helgen har det varit fullt upp då vi hade gäster här i lördags och i söndags så var vi på konfirmation. Alltså har det varit en bra helg.

Det jag tänkt att detta inlägg ska handla om är lite inspiration på vad man kan göra med en vattenmelon, för är det något jag älskar på sommaren så är det att äta vattenmelon. I lördags när vi hade gäster bjöd vi nämligen på glass och fruktsallad till efterrätt och fruktsalladen serverades i en vattenmelon. Jag tycke det var ett lite roligare sätt att servera frukten på en i en vanlig skål.


Jag har även ett tips vad man kan göra med all melon som man gröper ut (lite användes till fruktsalladen), men av resten gjorde jag glass. Jag följde det här receptet på ett ungefär och frös in glassen i sånnadär glassformar man brukar hälla saft i och det som blev över hällde jag i en plastlåda och sedan ställde jag in de i frysen. Riktigt gott under varma sommardagar, vilket jag hört ska komma i veckan. 


Tänkte även visa upp blomkransarna som jag och Linnea gjorde i lördags, för vi tycker det är tråkigt att man bara får ha krans i håret på midsommar. 





1 kommentar:

  1. Mm det såg fint och gott ut med fruktsallad i skalet! Det måste man prova nån gång <:

    SvaraRadera