onsdag 1 april 2015

Virkad vinhöna och lite annat påskigt

I söndags var vi hemma hos min morfar för att fira hans födelsedag, tyvärr råkade vi glömma presenten kvar hemma. Idag kom han hit och hämtade den och det var en vinflaska med en virkad höna på toppen. Hönan är virkad med inspiration från Candy magazine 7, men jag gjorde några små justeringar så att den skulle passa på flaskan.


Jag tänkte även visa två andra små lätta och snabba påsktips. Det första är att använda ett äggskal och en äggkopp som liten vas till blommor. Inspirationen är från pinterest. 


Det andra lilla tipset är att göra ätbara kycklingar av ägg. Idéen kommer härifrån och där ser man även hur man ska göra. Min kyckling blev inte så snygg men det var bara en test. Ska nog bjuda mina föräldrar på äggkycklingar till frukost någon dag i påsk och då ska jag försöka göra de finare. 


Det har blivit en hel del inlägg här på bloggen denna vecka och imorgon blir det ett inlägg om mitt påskris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar