onsdag 1 april 2015

Påskris

Det här med att bestämma sig för vad som jag skulle ha i påskriset var inte så lätt som man kunde tro innan. I över en månad funderade jag och jag hittade en massa olika fina idéer. Jag bestämde mig rätt så tidigt för att jag ville ha något virkat i riset men jag visste inte riktigt vad. Jag kikade runt lite på pinterest och google men hittade inte något jag verkligen ville göra. I måndags såg jag det här inlägget på Kungen och markis blogg, älskar verkligen den bloggen. Hon hade virkat jätte söta påskkaniner och även översatt mönstret till svenska. Jag virkade mig några kaniner då jag tyckte att de skulle vara fint att ha i mitt påskris. Kaninerna var både enkla och gick snabbt att virka. Jag valde att inte virka så många kaniner då jag bara har ett litet ris och tycker om när det inte är proppfullt med pynt.


Det här blir nog det sista påskpyssel inlägget för i år och jag tycker ändå att jag lyckats rätt så bra med att gå "all in" med påsken. Självklart hann jag inte göra alla saker jag hade velat men det är ju kanske tur det för annars hade jag inte haft något pyssel kvar att göra till nästa påsk. 
Nu vill jag önska alla er läsare en underbar påsk och till er som ska flyga till Blåkulla i kväll önskar jag en trevlig resa, Kram.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar