söndag 22 februari 2015

Skid-VM och virkad kyckling

Jag tänkte ta och berätta lite för er om vad jag gjorde under gårdagen. Det var nämligen så att jag var i Falun och kollade på skid-VM. Det var ca 50 000 personer som var där och hejade och det var väldigt häftigt att vara med om. Vilken stämning alltså! Super roligt att Charlotte Kalla fick VM-brons också. Känner faktiskt att jag har lite ont i halsen idag efter allt hejande men de var det värt.


Att åka till Falun tog ungefär två och en halv timme så då passade jag på att virka lite. Jag fortsatte med påsktemat så det blev en liten virkad kyckling. Mönstret är på holländska (tror jag) och finns här. Om man är en relativt van virkare är det inte så svårt att förstå mönstret.
 Hade tyvärr inga bra ben till min kyckling så den får vara benlös ett tag.


Nu ska jag fixa lite här hemma inför ett födelsedagskalas vi ska ha i eftermiddag. Lägger upp ett inlägg om det imorgon.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar