måndag 23 februari 2015

Fika till födelsedagskalas

Idag är det inte en helt vanlig måndag utan det är faktiskt min födelsedag och jag fyller hela 17 år! Igår hade jag kalas för släkten här hemma så nu tänkte jag visa upp bakverken vi bjöd på. Allt vi bjöd på var hembakat och det var jag och min fina vän Linnea som hade bakat tillsammans. Våran familj är inga riktiga tårtälskare så vi bakade andra goda saker istället för tårta.

Gifflar som min mamma hjälpte till att baka. Receptet är från boken Sju sorters kakor. 

Kolakakor och jordnötskakor, receptet till kolakakorna finns här och jordnötskakorna hittar ni här.  

Cake pops som jag bakade för första gången. Jag fick ett start kit till cake pops i julklapp och de var roliga att baka och blev goda. Kommer säkert att baka sådana fler gånger.  

Och så till sist lite cupcakes. Receptet till de med choklad finns här och de med citron och vanilj finns här.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar