fredag 6 februari 2015

Broderade knappar

Att brodera är något jag endast har gjort lite på syslöjden, men förra veckan blev jag sugen att testa att brodera lite hemma. Broderigarn hade vi här hemma men var tvungen att köpa ny sån där "duk" man broderar på. Mitt förta projekt blev att brodera knappar. Sådana där knappar av tyg man har till möbler. Vi har en sån liten "maskin" här hemma eftersom min mamma tidigare jobbat med att tapetsera om möbler.
Det var ett perfekt uppvärmnings broderi då det inte krävdes så mycket tålamod och gick snabbt.


Det blev totalt fyra tygknappar med olika motiv. Nu är bara frågan vad jag ska göra med knapparna?


Igår kväll kikade jag runt lite bland olika korsstygns broderier på Pinterest och har nu en hel hög som jag vill göra. Blir svårt att bestämma vad jag ska börja med.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar