lördag 3 januari 2015

Virkade vantar + kärleksvante

Nu i januari brukar det ju vara väldigt kallt ute (även fast vädergudarna tycks ha glömt bort det just nu) och när det är kallt behöver man ha varma och sköna vantar. Jag har därför virkat mig ett par vantar. De är virkade i svart lovikkagarn från järbo och blev riktigt tjocka och varma, mönstret jag följde (på ett ungefär) finns här.




 Min fina vän Linnea fick vara modell för vantarna.


Efter att jag hade virkat vantarna så såg jag en bild på en så kallad kärleksvante på Facebook och beslutade mig för att virka en sådan. En kärleksvante är en stor vante som man kan hålla handen med någon i, väldigt bra att ha när det är kallt ute och man ändå vill hålla handen. 
Jag utgick i början från samma mönster som till de andra vantarna, men sedan kom jag bara på själv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar