tisdag 20 januari 2015

Virkad miniuggla

Jag gillar verkligen att sitta och kolla efter insperation på olika sidor och bloggar på internet. Ibland kan jag sitta hela kvällar och spara virkmönster och bilder, när man väl har börjat är det nästan omöjligt att sluta. Häromdan var jag inne på en sida som heter Pinterest och kollade runt lite, då såg jag en massa jätte små virkade figurer (och då menar jag verkligen jätte små). Jag blev väldigt sugen på att testa göra en egen minifugur, valde att börja med att göra en uggla eftersom jag tänkte att det inte borde vara så jätte svårt att börja med. Mönstret hitta jag på lite själv med hjälp från en bild jag kollade på. Resultatet tycker jag blev helt okej men jag ska nog försöka göra en bättre framöver. Sådana här minifigurer är helt perfekta att ha till nyckelringar.



Nu kan jag även medela er om att det nya försöket med garnbollarna blev mycket bättre. Det blev  fortfarande lite lim utanför garnet men bara lite den här gången. Bollarna blev till och med så fina att mamma ville ha några i köket, så nu blir det alltså att göra några bollar till. Tur att de både var roliga och relativt enkla att göra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar