söndag 18 januari 2015

Garnbollar

Nu ska jag visa upp det pysslet jag skrev om igår. Jag och Linnea testade nämligen att göra sånna där garnbollar som man gör av garn, ballonger och lim. Vi följde den här norska beskrivning. Det gick fort att fixa ihop själva limmet och att linda runt garnet men sedan tog det ett bra tag innan de torkade, ca 15 timmar faktiskt. 


Imorse när jag skulle klippa hål i ballongerna för att se resultatet insåg jag att vi nog inte gjort riktigt som enligt beskrivningen. Vi hae missat den detaljen att det var garnet man skulle doppa i limmet och inte dränka hela ballongen... Resultatet av det blev att det blev massor av lim i mellanrummen mellan garnet. 


Blev ju inte så jätte snyggt direkt kan man säga, men då kom jag på iden med att fylla bollen med vadd så man inte såg limmet lika mycket. 


Och då blev den ju helt okej men inte helt hundra. Så idag bestämde Linnea och jag oss för att göra ett nytt försök och kolla mer på beskrivningen. Hur resultat blir vet vi ju ännu inte men bättre än förra hoppas vi på.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar