lördag 31 januari 2015

Knappar!

För ungefär en vecka sedan fick jag hem en påse med knappar som jag hade beställt från slöjd detaljers sida. Jag älskar verkligen knappar, det finns så många olika färger och former. 
Kolla bara hur härliga de ser ut!



Problemet var bara vad jag skulle ha alla mina fina knappar i. Burken jag haft innan var alldeles för liten så jag bestämde mig för att ha knapparna i olika burkar sorterade efter färg. För att göra burkarna lite finare så virkade jag burkhättor till alla lock i samma färg som knapparna hade. Är faktiskt riktigt nöjd med resultatet men funderar på att kanske sy fast en knapp på varje lock också. Mönster till burkhättor finns här på Fröken Elsas blogg, fast jag har gjort några små ändringar till mina hättor.



Just nu håller jag på att kika runt lite på massa fina pyssel man kan göra med knappar. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar