tisdag 13 januari 2015

Hjärtekatt till hjärtebarn

Nu ska jag göra ett inlägg om ett till BRA virkprojekt, jag skrev ju här om de virkade bläckfiskarna till för tidigt födda och idag ska jag skriva om hjärtekatten. Hjärtekatten går till på samma sätt som bläckfiskana men här virkar man istället en katt med ärat hjärta som sedan hamnar hos ett barn som opererats för hjärtfel. Här kan ni läsa mer om katterna och hitta mönstret.
Jag har väldigt länge tänkt virka en hjärtekatt men aldrig riktigt börjat, men i torsdags när mamma och jag kollade på TV så såg vi programmet Rakt in i hjärtat. Det var den första delen i en serie om barn som har hjärtfel och går på SVT1 kl 21.00 torsdagar. Programmet berörde mig verkligen och när jag hade sett det bestämde jag mig för att jag skulle virka en hjärtekatt.
Min hjärtekatt döpte jag till Busan, eftersom hon är en riktigt busig katt.

Busan passade på att leka i snön igår och det var tur för idag var nästan all snö borta. Hon hade även med sig en liten virkad kompis ut men den kommer läggas upp vid ett senare tillfälle.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar