onsdag 10 december 2014

Virkat får


Om exakt 2 veckor är det julafton, vad tiden går fort! Att det snart är jul tycker jag är både bra och dåligt. Självklart vill jag ha julafton men det är väldigt mycket både i skolan och här hemma som måste fixas innan. Idag köpte jag de sista julklapparna, så nu är i alla fall det klart. Nu ska jag bara virka lite utsmyckningar och slå in allt.
Nu tycker jag faktiskt det borde komma lite snö. Det känns fruktansvärt onödigt att det har regnat hela dagen när det skulle kunnat snöa igen. Tråkigt nog ser det ut som om det inte blir någon snö här innan jul.
Nu till något jag virkat här på sista tiden och det är en till dekoration till en julklapp och den här gången blev det en mer personlig till min faster som gillar att valla får. Självklart var det därför ett får jag virkade. Fåret är gjort lite som en julkula och man kan göra en "julkula" av vilket djur man vil. Det vore ju väldigt coolt att ha massa olika djur i julgranen, tyvärr blir det inte så här hemma i år men vem vet nått år kanske det blir så. Inspirationen till fåret fick jag från en bild på ett liknande får som hängde i en julgran. Till just mitt får finns det tyvärr inget mönster eftersom jag hittade på lite själv. 

                                        
(Förlåt för att bilderna är så dåliga)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar