söndag 7 december 2014

Dekorationer till julklappar och en tomte av granris

Idag var det dags att tända det andra ljuset i adventsljusstaken och nu är det inte så långt kvar till julafton. Därför tänkte jag ge er två snabba och roliga tips på julpyssel.
Det första är att virka små saker att sätta på julklapparna. Det blir ju så mycket roligare att få en julklapp med nått litet fint virkat på t.ex. en snöflinga, liten tomte, julgranskula och liten snögubbe. Här är det bara fantasin som sätter gränserna och man kan virka nått som är lite mer personligt om man vill det. 


På de här julklapparna har jag satt på en utav tomtarna jag visade er tidigare och en snöstjärna som jag virkade efter det här  mönstret. Ska försöka hinna med att virka lite fler dekorationer för det är riktigt kul! 
  
Mitt andra tips är att göra en tomte av granris och det var min mamma som fick idén ur någon tidning. Vi gjorde vår tomte tillsammans igår och den blev väldigt fin. Det är väldigt enkelt och det ända du behöver är: en stubbe (eller vedträd som du binder ihop), granris, ståltråd, en tomteluva som du inte är rädd om och en kotte som blir tomtens näsa. Sedan är det bara att göra en granris tomte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar