lördag 29 november 2014

Adventspyssel!

I morgon är det första advent och jag tycker det hör till att man ska adventspyssla lite innan. Så igår var vi sju personer här hemma som drack glögg, åt pepparkakor och julpysslade massor hela kvällen. De som var här var några av min mammas kompisar och en utav mina kompisar. Det var riktigt mysigt med adventspysslet och det tillverkades många juliga ljusfat och dörrkransar. Idag är det dags att sätta upp alla stjärnor och ljusstakar i fönstren är hemma, så imorgon kommer det vara riktigt advents fint.

Det ljusfatet som jag gjorde






Jag tycker det är väldigt häftigt att man kan göra dessa ljusfat på så himla många olika sett och även fast att alla utom ett har samma fatt under så är de så olika. Alla har lixom sin egna stil på sitt fatt och det gillar jag verkligen. Pyssel handlar för mig väldigt mycket om att göra det man själv gillar och det tycker jag syns väldigt tydligt på de här ljusfaten.




Att göra sådana här hjärtan av lingonris var väldigt populärt och tyvärr tog jag inte riktigt kort på alla som gjordes, men alla blev jättefina. Inspirationen till dessa hjärtan kommer från boken Jul med Ernst.  


Dessa två garnhjärtan gjorde jag och min kompis, de var väldigt lätta att göra och passar bra om man gillar garn. Klipp bara ut ett hjärta av kartong och vira garn runt det. (Ett tips är att klippa hjärtat kantigt så att garnet inte glider av så lätt) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar