måndag 1 december 2014

Virkade tomtar

Igår var det första advent och idag är det första december, det gillas verkligen utav mig! Jag tycker den här tiden på året är så mysig och man blir så glad av alla adventsljusstakar och ljusslingor som lyser upp i mörkret.
Julstämningen börja komma fram på riktigt här hemma och i morse öppnade jag första luckan i min chokladkalender, adventskalendrar är något jag tycker hör till när det snart är jul och i kväll tänker jag kolla på första avsnittet av julkalendern på TV. Det finns även många andra saker jag tycker tillhör julen och en sådan sak är virkade tomtar. Det har blivit en hel del olika sorters virkade tomtar hemma hos mig men i år gjorde jag en lite annorlunda variant. Det var min mamma som hittade en bild på liknande tomtar i tidningen 101 nya idéer. Det fanns tyvärr inget mönster till tomtarna utan jag fick komma på själv hur jag skulle göra. Resultatet blev några tomtar som har armar och ben åt alla olika håll. Min mamma blev i alla fall nöjd med tomtarna och det är tänkt att de ska användas som dekoration till julklappar.



Tomtarna gillar även de att det äntligen blev dags att ta fram adventsljusstakarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar