söndag 19 juli 2015

Middag

Igår kväll bjöd jag mina föräldrar på en trerättersmiddag, det händer inte allt för ofta att det är jag som lagar maten här hemma. Maten jag bjöd på var enkel att göra och allt smakade bra enligt mina föräldrar, så nu delar jag med mig till er vad jag gjorde.

Förrätten var väldigt enkel, endast philadelphiaost i botten och så tacosås gräslök och några räkor ovanpå. Förrätten äts på bästa sätt med tacochips.



Till huvudrätt blev det smörgåsbakelser med massa räkor på toppen, mina föräldrar älskar verkligen räkor så det passade bra. Receptet på huvudrätten hittade jag här



Det viktigaste med hela middagen är enligt mig efterrätten och det blev dessa marängbakelser med blåbär. Väldigt smarrigt! 



Eftersom jag nu skapat den nya kategorien mat här på bloggen får jag nog försöka laga mat lite oftare här hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar