onsdag 25 mars 2015

Virkat grytunderlägg

Jag hade helt glömt bort att jag virkade ett grytunderlägg i helgen, hur kunde jag glömma det? Nu ska jag i alla fall visa upp det här på bloggen, bättre sent en aldrig. Grytunderlägget är gjort av gamla yoghurtkorkar som jag sedan virkat in i bomullsgarn. Jag valde att använda mig av blåa restgarner då vi har mycket blått i vårt kök, tyvärr var det ganska lite garn så underlägget blev inte så stort. När jag hade virkat in korkarna så sydde jag ihop de på undersidan och sen så var det klart. Idéen till detta fick jag för flera år sedan när jag tittade i en tidning och sedan samlade mormor ihop korkar till mig. Jag hade sedan glömt bort underlägget tills jag såg det här blogginlägget och nu har jag också ett virkat grytunderlägg.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar