måndag 30 mars 2015

Påskvirkat

Jag har hunnit med att virka lite nya påskvirkningar. Det har blivit två nya kinderäggs figurer och en till höna.
Kommer ni ihåg kinderäggs haren jag gjorde för ett tag sedan? Annars kan ni kolla det inlägget här. Jag tyckte att haren var lite ensam så nu har jag virkat en kineräggs kyckling och en kinderäggs höna. Jag ska använde kinderäggs figurerna till en speciell sak vid påsk men det är fortfarande lite hemligt.


Ägget bakom figurerna fick jag igår, visst är det fint?  

Nu har jag även virkat min mammas höna som hon ville ha. Detta är garanterat min sista höna för i år då det börjar bli lite tråkigt att göra samma sak. Om någon missat mina tidigare hönor så finns mönstret här


Eftersom jag har påsklov denna veckan blir det nog lite mer påskpyssel gjort. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar