tisdag 17 februari 2015

Fettisdagen

Idag är det tisdag, men ingen vanlig sådan för det är ju fet-tisdagen. Eller semeldagen som många kallar den. Jag läste just att vi i Sverige äter 5 miljoner semlor bara idag. Det är ju hur många som helst! Jag själv är med och bidrar till de här 5 miljonerna eftersom även jag ätit en semla idag. Det blev köpesemlor här hemma då vi inte varit så duktiga och bakat egna. Jag tycker annars att hemmagjorda semlor är väldigt goda och man får ju bestämma precis vad man vill ha i dem t.ex godis.


Eftersom det är semeldagen idag tänkte jag även passa på att visa upp en virkad semla som jag virkade i början utav förra året. Mönstret är ifrån boken virka liten kaka. 


En virkad semla håller hela året och innehåller inte lika många kalorier som en vanlig. Ett bra alternativ till orginalsemlan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar