onsdag 11 februari 2015

Broderad hjort

Broderi var verkligen roligt! Igår blev min "första" lilla broderade tavla klar (har endast gjort en tidigare på syslöjden). Jag valde att göra en liten tavla som gick relativt snabbt att göra eftersom det annars är rätt stor risk att jag skulle tröttna. Motivet på min tavla blev en hjort som är helt svart. Att brodera med svart tråd var lite tråkigt då jag var tvungen att ha dubbel tråd för att inte man skulle se allt för mycket av det vita under. Lite vitt syns fortfarande, men det är nog inget man tänker på. Jag tycker broderiet blev ganska så fint och passar in där jag hängde upp det. Mönstret jag använt är härifrån. Nu blir det nog en liten paus från att brodera, men är säker på att detta inte var sista gången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar