lördag 27 december 2014

Virkade frukt grytlappar

Nu är glada julen slut, slut, slut, och de virkade julklapparna kan läggas ut, ut, ut...
Jaha då var julen över för detta år då och jag hoppas att ni är nöjda med era jular det är i alla fall jag. Vissa av er kanske tycker det är tråkigt att julen är över men det ska ni inte tycka nu kan ju nämligen Elin lägga upp sina virkade julklappar här på bloggen! Och hur bra är inte det lixom ;). Det är inte så många julklappar men det blir i alla fall fyra inlägg då jag valt att göra ett inlägg för varje julklapp.
Den första julklappen jag ska visa upp är två virkade grytlappar jag gav bort den 23 december. Vi har som tradition att träffa ett par (som är mina föräldrars kompisar) dagen före julafton och då har vi alltid ett tema på julklappar och så måste man skriva ett rim till varje klapp. Årets tema var frukt och det var ett ganska enkelt tema, för det finns en hel del fruktiga saker.
De virkade grytlapparna jag gjorde var alltså frukt-grytlappar och inspirationen till de fick jag här. Sidan är på engelska och där finns även mönster, mina grytlappar virkade jag lite på frihand.

Det blev en vattenmelon

och en lime

Jag tror de blev glada över sina grytlappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar