måndag 29 december 2014

Godisburk och kakor

Gud vad det är skönt med jullov! Man har ju massa tid till att pyssla och virka och det är så himla roligt.
Idag har jag och min pojkvän bakat riktigt smarriga kakor med jordnötssmör i. Ett perfekt tips om man har lite jordnötssmör kvar efter julbaket som vi hade här hemma. Receptet på de goda kakorna hittade jag här.


Tänkte även ta och visa upp en till virkad julklapp i samma inlägg som kakorna. Det är ett lock till en godisburk som jag gav till min gammelmormor. Burklock har jag virkat en hel del förut och de är väldigt enkla och roliga att göra. Mönstret till de finns på fröken Elsas blogg. Just detta lock valde jag att skriva ordet godis på så att det blev en riktig godisburk. Bokstäverna är gjorda av luftmaskkedjor som jag sedan sytt fast på locket. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar